OPTIEK VAN WELY BLOG


Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes uit de optiek en fashion wereld

Hart voor ogen: Oogzorgweken bij Optiek van Wely

Hart voor ogen: Oogzorgweken bij Optiek van Wely

Van 1 oktober tot 30 november zijn het Oogzorgweken bij Optiek van Wely. In ons oogzorgcentrum kunt u het hele jaar door uw ogen laten controleren, ook wanneer u geen klachten heeft. Normaliter zijn hier wel kosten aan verbonden. Tijdens de Oogzorgweken kunt u bij ons terecht voor speciale aanbiedingen. Zoals een gratis foto van uw netvlies en een screening van de oogbalans.    

Gratis netvliesfoto en oogbalansscreening t.w.v. 64,50

In de maanden oktober en november bieden wij u bij Optiek van Wely graag een gratis fundusfoto (netvliesfoto) en oogbalansscreening aan.
 
De netvliesfoto wordt gemaakt met een kleine maar zeer krachtige lens. Dit onderzoek is geheel pijnloos. We kunnen direct zien of er afwijkingen in het netvlies en/of de oogzenuw zijn. Onze optometrist beoordeelt de netvliesfoto en neemt de resultaten met u door. Daarnaast geven wij u graag een geheel vrijblijvend advies. 

Bij een screening van de oogbalans laten we u drie testen doen. Dit onderzoek geeft inzicht in de stand van de ogen, de samenwerking en het samenzien, wat beide ogen zien wordt in onze hersenen samengevoegd tot één beeld. Als de oogbalans verstoord raakt, kunt u klachten krijgen als hoofdpijn, dubbelzien, moeite met het inschatten van diepte, een onrustig beeld, dansende letters en geïrriteerde ogen. 

Heeft u interesse in de gratis netvliesfoto en oogbalansscreening? Vraag naar de voorwaarden en maak vooraf een afspraak. 

100 euro korting op Varilux X-series brillenglazen

Onlangs introduceerde Essilor de revolutionaire multifocale Varilux X-series brillenglazen. Dit brillenglas is speciaal ontwikkeld voor onze huidige, dynamische levensstijl. Brildragers hebben door het multitasken en alle digitale ontwikkelingen meer hoofdbewegingen nodig om het juiste kijkgebied te vinden. De Varilux X-series brillenglazen zorgen voor een stabielere waarneming en optimaal kijkcomfort op verschillende afstanden. 

Tijdens de Oogzorgweken bij Optiek van Wely krijgt u 100 euro korting op een paar Varilux X-series brillenglazen bij aanschaf van een complete bril. 

Vraag in de winkel naar de exacte voorwaarden van deze actie. Komt dat zien!


LEES BERICHT
Optiek van Wely sponsor en deelnemer ColSensation

Optiek van Wely sponsor en deelnemer ColSensation

Op dinsdag 12 september is het zover: dan vertrekt er vanuit Roosendaal een bus richting de Mont Ventoux voor ColSensation 2017! Optiek van Wely is er voor het vijfde jaar bij als evenementsponsor én deelnemer. Dit jaar zullen Renee, Kelly en Diederik de Franse berg trotseren. 

Over ColSensation

ColSensation is een Roosendaals initiatief. Het fietsevenement heeft maar een doel: zo veel mogelijk geld inzamelen voor de strijd tegen kanker. Om dit bereiken, beklimt een groep gemotiveerde deelnemers elk jaar de Mont Ventoux. De tussenstand staat inmiddels al op meer dan 250.000 euro. Een fantastisch bedrag! Op vrijdag 15 september gaan we de Mont Ventoux opnieuw trotseren.

Vijf jaar trotse evenementsponsor

Sport en Optiek van Wely gaan hand in hand. Dat geldt des te meer voor wielersport. Dit kon u ook al lezen over onze sponsoring van de Fixed Gear Race tijdens Draai van de Kaai 2017. De sponsoring van ColSensation komt uit het hart van ons oogzorgcentrum. Dit wordt gedragen door het hele team. Bij Optiek van Wely hebben we ‘samen sterk’ hoog in het vaandel staan. We kunnen ons goed vinden in de kernwaarden van het evenement zoals verbondenheid, samenwerking, maatschappelijke betrokkenheid en empathie. Daarnaast is het een echt Roosendaals evenement: en daar zijn we heel trots op!

ColSensation is een prachtig evenement en een onvergetelijke ervaring. Optiek van Wely heeft een prachtig beeld ontvangen van de organisatie van ColSensation, vanwege de sponsoring voor het vijfde jaar op rij.

Wilt u ons een extra steuntje in de rug bieden? Zeker doen! U kunt onze collega's sponsoren via de officiële website. Ga naar de profielen van Renee, Kelly of Diederik. We kunnen alle steun hard gebruiken! 



LEES BERICHT
Terugblik: 4 maanden na de grote verbouwing

Terugblik: 4 maanden na de grote verbouwing

In mei 2017 was het na vier maanden verbouwen eindelijk zover: de opening van ons vernieuwde oogzorgcentrum! Nu, vier maanden verder, kijken we met Diederik terug op wat dit ons tot nu toe gebracht heeft. In ieder geval heel veel lieve, positieve reacties van klanten en mooie publicaties op onder meer de Internetbode, StyleCowboys en Nana, Woody & John

De afgelopen maanden hebben we al goed kunnen wennen aan de nieuwe inrichting. Hoe bevalt de nieuwe winkel jou over het algemeen? 

Diederik: “Het was inderdaad heel even wennen! Maar door de juiste voorbereidingen is alles wel heel soepel verlopen. Elke dag lopen we met een glimlach op ons gezicht. Het is écht genieten. Bovendien is het zo ontzettend leuk om positieve reacties van klanten te krijgen. Ons complete team is heel erg trots op het resultaat.”

"Onze overtuiging dat het kopen van een bril een feestje moet zijn, is merkbaar en doorgevoerd in onze hele winkel." - Diederik

Welke reacties geven klanten zoal terug op de vernieuwingen?

“Onze klanten zijn razend enthousiast,” vertelt Diederik. “Daar hebben we al een voorproefje van kunnen ondervinden toen we zijn gestart met de blogs en fotoreportages over verhuizing en verbouwing op onze website en Facebook. De inwoners van Roosendaal en omgeving waren zeer nieuwsgierig waar we mee bezig waren. Op voorhand kregen we dus al veel reacties waaruit bleek dat met het leuk vond om het hele proces mee te beleven. Na het grote avontuur van het plan naar de realisatie kunnen wij klanten nu daadwerkelijk een beleving bieden in plaats van een belevenis. Daar zijn we trots op! Onze overtuiging dat het kopen van een bril een feestje moet zijn, is merkbaar en doorgevoerd in onze hele winkel. Zowel bij de opticien als in de speciale ruimtes van de contactlensspecialist, de optometrist en orthoptist waar de metingen worden uitgevoerd. We merken dat de uitbreiding van het winkeloppervlak ook bij veel klanten in goede aarde valt.” 

Onze kernwaarden zijn authenticiteit, professionaliteit en vernieuwing. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de baristahoek. Op welke manieren ervaren klanten deze kernwaarden nog meer?

“We willen ons graag onderscheiden op veel gebieden, door die authenticiteit, professionaliteit en vernieuwing overal door te voeren. In álles wat we doen. Dit is waar we voor staan. Door aan die waarden vast te houden, kunnen we gefundeerd beslissingen nemen waarom we iets wel of niet doen. Service, beleving en klantbenadering staan bij ons hoog in het vaandel. Daarnaast willen we kundig, professioneel zijn. Bij ons zullen klanten dus altijd de beste en nieuwste apparatuur en technologieën aantreffen. Ons team krijg jaarlijks bij- en herscholing en is daardoor op de hoogte van het nieuwste van het nieuwste op ons vakgebied. Ook als het gaat om advies in de juiste montuurkeuze. We nemen uitgebreid te tijd om een montuur uit te zoeken dat bij hem of haar past, met een kleur die flatteert. Hiervoor worden speciale cursussen gevolgd. We werken naar een samenwerking met de klant, dat betekent dat een klant ons moet kunnen vertrouwen en dat vertrouwen bouw je samen op. Deze hele manier van werken valt bij ons onder authentiek, professioneel en vernieuwend. Onze collectie bestaat alleen uit topmerken, zowel qua brilglazen als monturen en contactlenzen. Maar we vinden het daarin wel belangrijk dat de collectie breed en voor íédereen toegankelijk is. Ook voor de portemonnee van de 19-jarige student bijvoorbeeld. Onze nieuwe winkel is een beleving zodra je binnenstapt, maar het is voor ons ook zeker een middel om onze doelen te bereiken.” 

Wat zijn de grootste voordelen en highlights van het vernieuwde interieur?

“Een van de grootste voordelen is de rust en de aangename ‘vibe’ die de winkel uitstraalt. Het is heel erg ruim en een ware beleving voor alle zintuigen. Door het gebruik van een goede klimatisering in combinatie met akoestische materialen en geur omarmt de winkel je volledig. Designmatig is er gekozen voor een robuuste uitstraling. Daarvoor is een in diversiteit aan materialen gebruikt zoals hout, staal, stof en groen.” 



Wat biedt de nieuwe winkel wat er voorheen niet was?

“Er is een compleet nieuwe verdieping bijgekomen. Hierdoor hebben we ruimte gekregen voor contactlensmeetruimtes, een privéruimte voor de medewerkers met een kantine en een vergaderruimte met kantoor. De winkel zelf is ook groter geworden waardoor we meer ruimte hebben om een grotere collectie monturen aan te bieden. Ook is het aantal adviesplekken verdubbeld. Overall biedt de winkel meer overzicht en rust.”

Meer ruimte voor collecties: betekent dat méér merken of een uitbreiding van de bestaande merken?

“Er zijn niet significant meer merken bijgekomen. We gebruiken de ruimte dus vooral om de collecties van onze huidige merken optimaal te presenteren aan onze klanten. We hebben de winkel nu zo ontwikkeld dat een aantal grote merken hun eigen ‘corner’ hebben. Denk daarbij aan Chanel, Lindberg, Orgreen en de Oakley ‘sportbrillencorner’. Binnenkort start de inkoop weer voor de nieuwe collecties. We gaan dan kijken of er nog merken bijkomen die we graag in ons productportfolio willen opnemen.” 

Tot slot: Optiek van Wely is nu één van de grootste optiekzaken in Nederland. Heb je na deze flinke metamorfose alweer nieuwe plannen en doelen klaarliggen of voorlopig even rustig aan?

“De komende tijd zijn we vooral bezig met het afmaken van de volledige metamorfose. We zijn inmiddels wel voor 95% klaar, maar achter de schermen zijn we nog bezig met de afwerking. In de nabije toekomst willen we gaan werken met een nieuw soort klantensysteem. We zijn graag innovatief en vernieuwend en dit is daar onderdeel van. Klanten krijgen een pasje die gekoppeld is aan ons digitale informatiesysteem. Bij een bezoek aan Optiek van Wely scant de klant het pasje en ons team kan dan precies zien wie er binnenkomt en wat de lopende zaken zijn. Zo wordt de klantbenadering voor ons gemakkelijker en kunnen we die service bieden die we graag willen bieden. De tijd wordt effectief aan de klant besteed en niet aan randverschijnselen. Digitalisering en automatisering ter bevordering van het directe contact met onze teamleden staat bij ons dus hoog in het vaandel en is zeker een onderdeel van onze kracht. Verder hebben we qua plannen binnenkort het jaarlijkse evenement ColSensation op de agenda staan. Dit is zo’n mooi voorbeeld van teamwerk, samen sterker staan en wat ons als team bindt. Samen zijn we Optiek van Wely, staan we voor authenticiteit, professionaliteit en vernieuwing en daar zijn we trots op!” 

LEES BERICHT
Stefan
Anke
Valerie
Brigitte
annemieke
Diederik
Diederik
Diederik
Diederik
Renee
Renee
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Esther
Esther
Esther
Esther
Marielle
Marielle
Marielle
Marielle
Marga
Marga
Marga
Marga
Marloes
Marloes
Marloes
Marloes
Peter
Peter
Peter
Peter
Susan
Susan
Susan
Susan
Adri
Adri
Adri
Adri
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Carlo
Carlo
Carlo
Carlo
Arno
Arno
Arno
Arno
Lisette
Lisette
Lisette
Lisette
Kelly
Kelly
Kelly
Kelly
Wouter
Wouter
Wouter
Wouter
Jesse
Wim
Wim
Wim
Wim
Stefan
Anke
Valerie
Brigitte
annemieke
Diederik
Diederik
Diederik
Diederik
Renee
Renee
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Esther
Esther
Esther
Esther
Marielle
Marielle
Marielle
Marielle
Marga
Marga
Marga
Marga
Marloes
Marloes
Marloes
Marloes
Peter
Peter
Peter
Peter
Susan
Susan
Susan
Susan
Adri
Adri
Adri
Adri
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Carlo
Carlo
Carlo
Carlo
Arno
Arno
Arno
Arno
Lisette
Lisette
Lisette
Lisette
Kelly
Kelly
Kelly
Kelly
Wouter
Wouter
Wouter
Wouter
Jesse
Wim
Wim
Wim
Wim
Stefan
Anke
Valerie
Brigitte
annemieke
Diederik
Diederik
Diederik
Diederik
Renee
Renee
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Brigitte
Esther
Esther
Esther
Esther
Marielle
Marielle
Marielle
Marielle
Marga
Marga
Marga
Marga
Marloes
Marloes
Marloes
Marloes
Peter
Peter
Peter
Peter
Susan
Susan
Susan
Susan
Adri
Adri
Adri
Adri
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Yolanda
Carlo
Carlo
Carlo
Carlo
Arno
Arno
Arno
Arno
Lisette
Lisette
Lisette
Lisette
Kelly
Kelly
Kelly
Kelly
Wouter
Wouter
Wouter
Wouter
Jesse
Wim
Wim
Wim
Wim

ONZE MEDEWERKERS

zullen u alle zorg en expertise bieden.


Uw ogen zijn bij ons professioneel team in goede handen.
Of u nu een bril, zonnebril, glazen, contactlenzen of oogzorg nodig heeft,
onze specialisten hebben oog voor uw ogen. 
Maak kennis met onze teamleden.

ONZE COLLECTIE

Een nieuw montuur geeft u een nieuw gezicht



Er zijn mogelijkheden te over, van een klassieke bril tot een trendy merkexemplaar, van kunststof tot titanium in alle prijsklassen. Voor meer informatie klikt u op het merk.

VIDEO’S

Zie het met uw eigen ogen.



Onze video’s vertellen ons verhaal, de belevenis én beleving die zo kenmerkend is voor Optiek van Wely. Van informatieve video tot feestelijke gebeurtenis, van trends tot nieuwe monturen...u vindt ze op deze speciale pagina, waar regelmatig nieuwe video‘s worden geplaatst. Het Latijnse woord video betekent “ik zie’ en we nodigen u graag uit met ons mee te kijken en te beleven!

ONZE WINKEL

Bekijk hieronder de fotogalerij



Vanaf 4 mei 2017 is onze geheel vernieuwde winkel geopend, meer dan 600m2 voor uw ogen. We hebben gekozen voor een mix van natuurlijke en moderne materialen, waarin het gebruik van verschillende soorten hout zorgt voor warmte. Er ontstaat een sfeer waarin u zich thuis voelt en onder het genot van een heerlijk kopje koffie uit onze barista kunt u alles eens in u opnemen. Onze verbouwde winkel is voorzien van de modernste snufjes en innoverende meetinstrumenten, we durven gerust te stellen: oogzorg bij Optiek van Wely is de nieuwe norm!
vw impressie 1
vw lindberg hoek
vw oakley hoek
vw tafeltjes
vw bar
vw orgreen staal
vw visio office meetsysteem
vw balie
vw overzicht achterzijde winkel
vw meetruimte
vw kidscorner
vw zicht van achterkant
vw trap gedeelte
vw lederen stoel bank
vw staal klok
vw digitale tafel hout

NEEM CONTACT OP

Voor een afspraak of een vraag kunt u contact opnemen.


Adres

Nieuwe markt 66
4701 AL Roosendaal
info@wely.nl

0165 – 534 384

Openingstijden

Zondag

Zaterdag

Vrijdag

Donderdag

Woensdag

Dinsdag

Maandag

Gesloten

9.00 - 17.00 uur

9.00 - 21.00 uur

9.00 - 18.00 uur

9.00 - 18.00 uur

9.00 - 18.00 uur

Gesloten

Kunnen wij u helpen?